Dobrą Managerkę można zdefiniować na wiele sposobów. Co ważniejsze, moim celem (i mam nadzieję, że Twoim też) jest bycie Managerką nie tylko dobrą, ale najlepszą możliwą. Lepszą od siebie rok temu, wczoraj, a nawet przed chwilą. Bo tylko do siebie warto się porównywać. Wiesz o tym, prawda?

  1. Pani Managerka jest Liderką, szczerą i spójną

Nie ma managementu bez leadershipu. O tym nie dyskutuję. Zawsze zarządza się jakimiś ludźmi, to oni tworzą zespół, robią kawał dobrej roboty i odpowiadają za Twój sukces. Dlatego też pierwszym i najważniejszym punktem, o który musisz zadbać to bycie Liderką (przez duże “L”). Dobra Managerka jest taką osobą, która wiadomo, że jak coś powie to zrobi. Po angielsku jest na to ładne słowo – “integrity”. Według słownika oznacza to bycie szczerą i posiadanie silnych wartości moralnych. Jakie są Twoje wartości?

  1. Pani Managerka słucha dużo więcej niż mówi

Pomaga jej to we wspieraniu swoich ludzi w rozwoju. Poza tym jak słuchasz to masz więcej danych, które możesz analizować i na podstawie których łatwiej jest podejmować złożone decyzje. Poza tym tylko jeśli będziesz słuchać, ludzie będą się dzielić z Tobą swoimi pomysłami. Najlepsza Managerka rozważa te pomysły i wdraża, bo wie, że nie tylko jej pomysły są warte zachodu. Ludzie, z którymi pracujemy mają czasem taką wiedzę, że głowa mała. Mają też często doświadczenie, którego my nie mamy. Daj im szansę, wysłuchaj, zainspiruj się.

  1. Pani Managerka ciągle się rozwija

Bo zna swoje mocne strony i słabości. Jak to ugryźć? Ja jestem fanką skupiania się na mocnych stronach. Znasz DISC, MBTI albo StrengthsFinder? Jeśli nie to szczególnie polecam to ostatnie. Za stosunkowo niską cenę dostaniesz dostęp do testu, z którego wychodzi top 5 swoich talentów, czyli silnych stron, na których spokojnie możesz budować swoją przewagę jako Managerka. Możesz też robić to po prostu znając siebie. Mówi się, że w dzisiejszych czasach brak rozwoju oznacza cofanie się. Moim zdaniem brzmi to brutalnie, ale wygląda na to, że tak faktycznie jest. Im szybciej polubisz rozwój, tym lepiej dla Ciebie. I nie chodzi tutaj o fanatyczne “ćpanie wiedzy”, a o skupianie się na tym, co w danej chwili jest dla Ciebie najważniejsze i drążenie, szukanie co można jeszcze ulepszyć.

  1. Pani Managerka jest asertywna

Dobra Managerka ufa sobie i jest pewna siebie. Dobra Managerka buduje swoją odporność i siłę psychiczną dzień po dniu. Nie pozwól innym wchodzić sobie na głowę. Znaj swoje cele i do nich dąż. Owszem, pomagaj. Zwracaj tylko uwagę na to, czy nie jesteś wykorzystywana i czy relacja jest wzajemna. Przez wzajemność rozumiem choćby wdzięczność, ale też przysługi idące w obie strony. Asertywna Managerka zna swoją wartość i dzięki temu otoczenie też ma szansę się o tej wartości dowiedzieć.

  1. Pani Managerka wzbudza zaufanie, jest charyzmatyczna i daje poczucie celu

Dobra Managerka to taka osoba, której chce się słuchać. Osoba, która ma swój cel i potrafi nim zarażać. Przyznam Ci szczerze, że to jest mój ulubiony punkt. Robiąc to, mam wrażenie, że buduję niezniszczalną armię 😉 A wtedy już żaden szczyt nie jest dla mnie za wysoki. Dając ludziom poczucie celu sprawiasz, że mają oni ochotę z Tobą pracować. Że chcą razem z Tobą robić rzeczy wielkie. O to nam chodzi, prawda?

Przypomnij sobie swoją ulubioną Managerkę albo Managera. Jacy byli, jacy są? Jakie Twoim zdaniem cechy Managerki są najważniejsze, żeby osiągnąć sukces oraz budować takie miejsce pracy, dla którego chce się wstawać rano z łóżka nawet jesienią? 😉

Leave a comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.